
Iedereen een mening, niemand een plan
, 6 min lezen

, 6 min lezen
Nick, onze support hero bij Syncer® (en DMWS én Plus+ ;) zit deze keer niet met nieuwe gezichten aan tafel. Integendeel: hij spreekt twee klanten die hij al járen kent. Eerst via DMWS met een Lightspeed shop. Daarna maakten ze gebruik van het Plus+ dashboard, waarmee ze toegang hadden tot handige apps en add-ons om het maximale uit Lightspeed te halen en nu zijn ze weer terug, dit keer via een omweg.
Nick:
“Het voelt bijna alsof we terug zijn bij af, maar dan in een nieuwe fase. Jullie zijn al jaren klant. Hoe kijken jullie terug op de beginperiode met Lightspeed?”
Tim:
“Voor mij was dat een fijne tijd. Via het Plus+ dashboard konden we onze shop uitbreiden met apps en add-ons die Lightspeed slimmer maakten. Daarmee haalden we echt het maximale eruit. Het gaf ons grip en overzicht.”
Sanne:
“Ja, herkenbaar. Lightspeed was destijds een logische keuze: Nederlands, vertrouwd, en via Plus+ konden we makkelijk functionaliteit toevoegen. Maar eerlijk is eerlijk, na een paar jaar begon het te knellen. Ik liep tegen grenzen aan die ik ook met Plus+ niet meer kon oplossen.”
Nick:
“Wanneer merkte je dat Lightspeed niet meer paste?”
Klant 1:
“Op een gegeven moment merk je dat de ambities groter worden dan het platform. Nieuwe koppelingen, schaalbaarheid, maatwerk, het werd steeds lastiger. Ik had het gevoel dat we het systeem ontgroeid waren.”
Klant 2:
“Voor mij zat het meer in flexibiliteit. Je wilt je shop doorontwikkelen en differentiëren, maar je loopt tegen muren op. We hebben het lang volgehouden dankzij Plus+, en ook een keer het design laten updaten, maar uiteindelijk voelden de beperkingen zwaarder dan de voordelen.”
Nick (glimlacht):
“En toen kwamen jullie bij Shopify terecht. Toevallig ook weer bij mij via Syncer®. Hoe voelde dat?”
Tim:
“Eerlijk? Eerst sceptisch. Vooral toen we zowel Roy als Roel aan de lijn kregen, huh die zijn toch ook van DMWS? Bovendien is Shopify is geen Nederlandse partij, en ik vroeg me af of dat niet afstandelijk zou worden. Maar omdat jullie erbij betrokken waren, voelde het vertrouwd. Het idee dat Syncer® de overstap begeleidt gaf zekerheid.”
Sanne:
“Precies. De migratie verliep vlekkeloos. En het grappige was: we hadden tijdens de Lightspeed-periode nooit letterlijk over een overstap gesproken, maar het voelde goed dat we nu toch weer bij jou en Syncer® uitkwamen.”
Nick:
“Ik hoor vaak dat ondernemers verdwalen in adviezen. Hoe was dat bij jullie?”
Sanne:
“Dat was echt een uitdaging. We werkten samen met meerdere externe partijen, en iedereen had een andere mening. De ene partij adviseerde dit, de andere dat. Soms zaten adviezen elkaar gewoon in de weg. Dat gaf veel frustratie.”
Tim:
“Daarbovenop kwam dit jaar de stormvloed van AI. Overal werden tools gepusht: probeer dit, gebruik dat, laat AI je strategie bepalen. Voor ik het wist, zat ik in een doolhof van dashboards en werd ik steeds minder bezig met de kern: de shop runnen. AI voelde meer als ruis dan als hulp.”
Nick:
“Dat hoor ik vaker: AI kan fantastisch zijn, maar zonder regie raak je juist verder van je doel af.”

Tim:
“Het verschil dat Syncer® maakt, is dat ik me gehoord voel. Jullie luisteren écht naar de situatie en bouwen daar een passend model omheen. Ik kan nu gebruikmaken van een abonnement waarin service, support, klein maatwerk en onderhoud zijn meegenomen. Geen losse uurtjes of telkens offertes, maar gewoon duidelijkheid.”
Sanne:
“Voor mij geeft dat rust. Kleine aanpassingen, vragen of onderhoud hoeven niet meer te wachten of apart gefactureerd te worden. Het voelt alsof er altijd iemand naast ons zit om mee te kijken.”
Nick:
“En hoe ervaren jullie de samenwerking met ons netwerk van partners?”
Sanne:
“Dat is misschien wel de grootste winst. Vroeger kreeg ik tegenstrijdige adviezen van verschillende partijen. Nu merk ik dat jullie samenwerken met partners die op één lijn zitten. Of het nou gaat om marketing, betalingen, koppelingen of webshopsoftware: het voelt als een afgestemd geheel.”
Tim:
“Ja, dat scheelt enorm. Mijn vorige marketingpartner had bijvoorbeeld nog nooit met Shopify gewerkt. Dan krijg je adviezen die gewoon niet passen. Nu merk ik dat alle schakels beter op elkaar aansluiten. Het voelt meer als een community die elkaar versterkt, in plaats van losse eilandjes.”
Nick:
“Als jullie terugkijken: hoe voelt het nu, vergeleken met een jaar geleden?”
Tim:
“Veel rustiger. Waar ik eerst bang was om verkeerde keuzes te maken, weet ik nu dat er een vangnet is. Ik heb weer ruimte om aan mijn klanten te denken in plaats van aan technische rompslomp.”
Sanne:
“Voor mij voelt het alsof ik meer grip heb gekregen. Niet alleen door Shopify zelf, maar juist door de manier waarop jullie betrokken zijn en de juiste partners erbij betrekken. Het voelt als samenwerken in plaats van worstelen.”
Gebruik platforms zolang ze passen. Lightspeed in combinatie met Plus+ bood jarenlang waarde, maar groei vraagt soms om een overstap. Indien je geen vaste developers hebt of een geschikte partij om je Woocommerce of Magento shop te onderhouden, overweeg dan een SAAS platform.
Zoek partners die luisteren. Niet alleen technische expertise, maar ook betrokkenheid en continuïteit maken het verschil.
Laat je niet verdwalen in AI-hypes. Tools zijn handig, maar zonder regie raak je de kern uit het oog.
Kies voor voorspelbaarheid. Een abonnement waarin service, support en onderhoud zijn meegenomen geeft rust.
Bouw een community van specialisten. Partners die op elkaar afgestemd zijn leveren veel meer waarde dan losse partijen met tegenstrijdige adviezen.
De overstap van het ene naar een ander platform is voor veel ondernemers spannend. Het vraagt keuzes, het roept onzekerheid op, en er zijn altijd meningen van buitenaf. Maar met een betrokken partij als Syncer® en een netwerk van afgestemde partners voelt die reis minder als een sprong in het diepe, en meer als een logisch volgende stap.
Of, zoals een van de klanten het verwoordde:
“Eerst raakten we verstrikt in een doolhof van adviezen en AI-tools. Nu voelt het alsof alles weer klopt.”