Hi There! Nice to Sync you!
De meeste van jullie kennen me al, en voor de nieuwe Syncer® fans, Hallo daar! Ik ben Nick, jullie vertrouwde gids door de wereld van e-commerce migraties. We weten allemaal hoe spannend een migratie kan zijn. Maar wees niet bang, want ook bij deze stap, de volgende stap in de groei van jouw webshop. De next big step in de goede richting, sta ik voor je klaar!
Jump in, want eerst neem ik jullie mee op een spannende reis door de geschiedenis van Syncer en onze avonturen in de wereld van webwinkel migraties.
In een tijd waarin online winkels opbloeiden na de economische crisis van 2008, stonden wij aan de frontlinie, klaar om ondernemers te helpen hun dromen waar te maken. We besloten om ons, in plaatst van zoveel anderen, die zich richten op Full service bureaus, te gaan specialiseren in een niche. (Je kunt het bijna niet geloven, maar webwinkels ontwerpen en ontwikkelen waren toen nog een nichemarkt)
In de vroege dagen, tussen 2010 en 2015, werkten we voornamelijk met platforms zoals Mijnwebwinkel en Wordpress waar we samen met webshops groeiden en bloeiden. Onze klanten waren veelal creatieve dames die zelfgemaakte spullen gingen verkopen of enthousiaste heren die een gat in de markt dachten gevonden te hebben.
We hebben in de eerste jaren meer dan duizend startende ondernemers geholpen met het vormgeven van hun identity. We ontwierpen hun logo’s, huisstijlen en richten vervolgens complete webwinkels in. We zochten toen al de randjes op, wat niet mogelijk leek dat probeerde wij er tóch uit te halen. En met succes. Want vanaf 2011 zijn we een bekend gezicht in de Nederlandse ecommerce wereld zowel in partner land, als bij ecommerce ondernemers die het al die jaren hebben vol gehouden.
Maar zoals elk spannend of succesvol verhaal, kent dit ook minder glorieuze tijden, we stonden voor uitdagingen en er kwamen veranderingen. De ambities, zowel die van ons als die van onze klanten, groeiden sneller dan de platforms aankonden. We liepen tegen beperkingen aan. Er werd van allerlei kanten aan ons getrokken maar door onze loyale houding naar onze partners duurde het nog even voordat we de overstap maakten naar nieuwe systemen. In 2015 begonnen we onze horizon te verbreden en groeiden we samen met de meest fanatieke ecommerce ondernemers en webwinkeliers die open stonden voor nieuwe mogelijkheden, naar SEOshop, later Lightspeed. Dit opende nieuwe deuren, maar bracht ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Het was een tijd van experimenteren, leren en groeien, zowel voor ons als voor onze klanten.
De eerste helse migraties waren een feit.
In 2019, betrad Shopify de Nederlandse markt en toen veranderde alles. De features, de mogelijkheden, de opwinding - het was besmettelijk. Maar te midden van de opwinding waren er ook onzekerheden. Zou Shopify echt zo goed zijn als iedereen zei? Zouden onze klanten de overstap durven maken?
Dat is slechts het begin van ons verhaal. Blijf bij ons terwijl we de volgende hoofdstukken van de reis van Syncer verkennen en ontdekken hoe we jou kunnen helpen om jouw e-commerce avontuur naar nieuwe hoogten te brengen.